Beurzen en evenementen bieden goede mogelijkheden om jouw onderneming bekendheid te geven. Zowel voor potentiële klanten als voor mogelijke nieuwe leveranciers en investeerders in jouw bedrijf. Hiervoor is het echter belangrijk dat je een beursstand opzet die de essentie van jouw bedrijf weerspiegelt en het beste in jouw merk naar voren brengt.
Als je nog nooit hebt deelgenomen aan een beurs en veel twijfels hebt over de mogelijkheid om te investeren in deze bron, hebben we in deze post 3 voordelen verzameld die je hebt bij het opzetten van een stand om jouw bedrijf te verbeteren. Lees meer en begrijp het!
1. Vergroot de zichtbaarheid van jouw bedrijf
Een interactieve, andere en aantrekkelijke verkoopstand is een geweldige manier om de aandacht van mensen te trekken. Iedereen houdt ervan om nieuwe producten te ontmoeten en de indruk te hebben dat ze aan het front staan of een speciale gelegenheid aangrijpen.
Daarom is het interessant om te investeren in promoties die de klant nergens anders kan krijgen. Bijvoorbeeld, kan een bedrijf van schoonheidsproducten iemand verstrekken om klanten met nieuwe versies te introduceren; de boekhandels kunnen bekende schrijvers nemen om de werken te signeren; de speelgoedwinkels kunnen kinderen met de versies laten in wisselwerking staan.
Er zijn talloze manieren om jouw stand te vergroten en de aandacht van nieuwe klanten te trekken. Hoe meer activiteiten je aanbiedt, hoe drukker jouw stand wordt en hoe meer mensen zich jouw merk herinneren.
2. Zorg voor nabijheid tot de klant bij jouw verkoopstand
In een goed gestructureerde verkoopstand kan de klant direct met jouw product en de richtlijnen van jouw bedrijf omgaan, zeker als jouw bedrijf overwegend online is.
Maak van de gelegenheid gebruik om deskundig advies te geven over jouw segment en vragen te stellen over producten en manieren van handelen. Het is gebruikelijk dat de klant het verschil of het concept van een bepaald item wil weten. Met het product in de hand is het makkelijker voor je om uit te leggen wat er zo bijzonder aan is.
Met een ongelooflijke verkoopstand die goed is opgezet binnen een evenement, raken mensen betrokken bij het product tijdens het aankoopproces en voelen ze zich echt welkom en dicht bij jouw merk.
3. Consolidatie van jouw autoriteit in de markt
Jouw deelname moet uitstekend zijn. Investeer in professionals die de producten echt begrijpen, investeer in minicursussen en workshops en ga verder dan wat jouw merk voorstelt.
Hoe meer technische elementen je aanbiedt, hoe meer jouw autoriteit in het veld zal worden verheven. Zorg ervoor dat je jouw concurrentievoordeel presenteert. Zorg ervoor dat jouw medewerkers weten welke producten of diensten je wilt verkopen, om zo meer zekerheid over te brengen.
Nieuwe klanten verlaten het evenement met meer vertrouwen dat jouw bedrijf de beste keuze is in het segment, zelfs als ze het product niet onmiddellijk consumeren.
Het hebben van een verkoopstand op beurzen en evenementen heeft vele voordelen! Je legt contacten, kent de concurrentie en heeft de mogelijkheid om jouw product dichter en gerichter te presenteren aan klanten die echt geïnteresseerd zijn in het consumeren ervan. Doe het dus anders en zet in op dit voorstel.
Meer weten over coaches en ondernemen? Kijk hier voor meer inspiratie!