• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Coach Academie

Alles voor en door coaches

  • Praktijkruimte
  • Trainingen
  • Ondernemen
    • Marketing
  • Contact

De verschillende soorten onderzoeken om je klant beter in beeld te krijgen.

november 24, 2022 door Jens

Wil je weten wat je klanten van je vinden? Wil je weten welke behoeften ze hebben en of ze tevreden zijn met jouw product of dienst? Er zijn verschillende soorten onderzoek die je hierbij kunnen helpen. In deze blog bespreken we de drie meest voorkomende soorten onderzoeken: online marktonderzoek, panelonderzoek en een brancheonderzoek.

Online marktonderzoek

Online marktonderzoek is een methode waarbij je jouw doelgroep vraagt online vragenlijsten in te vullen over de aan het bedrijf gerelateerde onderwerpen. Zo kan je bij het introduceren van een nieuw product bij je doelgroep pijlen of hier interesse voor is. Een online marktonderzoek kan je uitbesteden. Wanneer je dit door een professioneel bureau laat doen, krijg je vaak een uitgebreide rapportage. Dit kan behoorlijk prijzig zijn en tijdsintensief. Wanneer je snel reactie wilt en een selectie vragen voor je doelgroep hebt, kan je ook zelf eenvoudig en voordelig een online marktonderzoek uitvoeren.

Panelonderzoek

Panelonderzoek is een andere onderzoeksmethode waarbij een onderzoek uitgevoerd wordt onder een aantal geselecteerde panelleden. De geselecteerde panelleden ontvangen een verzoek om deel te nemen aan een onderzoek. Dit kan vaak offline en online.

Brancheonderzoek

Een brancheonderzoek is enorm belangrijk voor een ondernemer. Voor startende ondernemers wordt het ook aangeraden om een brancheonderzoek in het ondernemersplan toe te voegen. Zo krijg je jouw potentiële klant inzichtelijk aan de hand van jouw concurrenten. Wat wordt er gemiddeld besteed in de branche? Hoe kan je onderscheiden ten opzichte van je concurrenten? Op deze en nog veel meer andere vragen krijg je antwoord in een brancheonderzoek.

Welke onderzoeksmethode je kiest, hangt af van welke vragen je beantwoord wilt hebben. Als je klanten beter wilt leren kennen, is er dus geen één vaste methode die je moet volgen. Er zijn meerdere onderzoeksmethodes die zeer waardevol kunnen zijn. Wel is het belangrijk om te weten welke methode het beste aansluit bij jouw onderzoeksvragen. Hulp nodig bij de zichtbaarheid online kan je meer leze op SEOMarketinguitbesteden.nl.

Categorie: Marketing, Ondernemen

Primaire Sidebar

Over Coachacademie

CoachAcademie.nl is  het platform met nieuws voor en door coaches. En uiteraard ook met nieuws en informatie over het vak coaching.

Recente berichten

  • De kosten van een boekhouder: wat levert het op?
  • Wat is een transitievergoeding en hoe bereken je deze?
  • Hoe val ik als bedrijf op?
  • De verschillende soorten onderzoeken om je klant beter in beeld te krijgen.
  • Leerzame teambuilding

Footer

Over

CoachAcademie.nl is  het platform met nieuws voor en door coaches. En uiteraard ook met nieuws en informatie over het vak coaching.

Wil je er aan bijdragen? Neem dan contact met ons op.

Categorieën

  • Financieel
  • Marketing
  • Ondernemen
  • Overig
  • Praktijkruimte
  • Productiviteit
  • Trainingen

Partners van de maand

  • Op Business-Training.nl vind je alle trainingen voor organisaties en professionals.
  • Op NVO2.nl vind je alles over ontwikkelen

Copyright © 2023 · CoachAcademie.nl | Alles voor Coaches