Mensen denken in beelden, niet in woorden. Daarom lezen we tijdschriften, en bekijken we websites die zijn voorzien van rich media content. Digital signage is een andere visuele vorm van communicatie die letterlijk gezien mag worden.
Met een beeldscherm op locatie kun je klanten en bezoekers informatie verschaffen over uiteenlopende onderwerpen. Met zoveel mogelijkheden op het gebied van narrowcasting kan het lastig zijn om er grip op te krijgen. Een voorbeeld is LG digital signage. Neem deze stoomcursus en wordt ook een specialist op het gebied van digital signage.
Waarom webOS ideaal is voor digital signage
Steve Jobs sprak ooit de legendarische woorden “there’s an app for that”. Je hoort niet zo vaak dat de oprichter van Apple in eerste instantie helemaal geen App Store wilde aanbieden voor de iPhone. Hij zag liever web applicaties in plaats van miljoenen losse apps. webOS past uitstekend in die visie, het is een universeel platform dat het eenvoudig maakt content via narrowcasting aan te bieden. Dit maakt digital signage niet alleen eenvoudiger maar ook goedkoper.
Wat je wilt en wanneer je dat wilt
Bij narrowcasting moet flexibiliteit voorop staan. Wil je morgenochtend tussen 8.00u en 10.00u het ontbijt aanprijzen bij de counter van een fast-food restaurant? Dat is mogelijk. Of wil je de laatste nieuwtjes op het gebied van sport en lifestyle delen? Geen probleem. Of laat je liever wachtende klanten zien of ze in kunnen pakken, of nog even een kopje koffie kunnen nemen door de wachttijd weer te geven. Ook dat is een optie met digital signage.
Locatie onafhankelijk
Wanneer je vanuit Amsterdam meerdere filialen van content moet voorzien, is het uiteraard niet de bedoeling dat je iedere locatie bezoekt voor een update. Dat hoeft ook niet, je kunt met narrowcasting een maatwerk presentatie samenstellen op basis van dezelfde template. Dat bespaart de redactie enorm veel werk, en je kunt direct inspelen op lokale gebeurtenissen. Het is ook een voordeel dat niet iedere locatie iemand nodig heeft om het POS systeem te onderhouden.
LG digital signage
Je kent het merk LG ongetwijfeld. Waarschijnlijk van de hoge kwaliteit beeldschermen en andere elektronica producten die ze maken. Dit doen ze voor zowel consumenten, als voor de zakelijke markt. De professionele displays zijn verkrijgbaar van compacte 22’’ modellen tot aan enorme 98” displays. Met hun prachtige beeldkwaliteit zullen ze bij iedere bezoeker de aandacht trekken. LG behoort tot één van de weinige merken die webOS standaard ondersteunt. Dat betekent dat er geen externe media box nodig is om deze schermen te gebruiken voor digital signage.
Streaming en buffering
We komen steeds dichter bij het tijdperk van “always online”, dat betekent niet dat je steeds opnieuw ieder stukje content opnieuw hoeft te laden. Door slim te preloaden en te streamen waar dat voordelig is, bespaar je niet alleen in data maar voorkom je ook hapering in de presentatie. Het kan niet de bedoeling zijn dat de bezoekers in het midden van een animatie plotseling “buffering” te zien krijgen met een ronddraaiend klokje.
Digital signage is enorm veelzijdig omdat je naast een groot publiek ook het individu direct kunt bedienen. Er is zoveel te leren over narrowcasting, en de mogelijkheden breiden zich almaar uit. Wordt jij een specialist op het gebied van digital signage?
Meer tips en interessante artikelen voor ondernemers vind je hier!