• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Coach Academie

Alles voor en door coaches

  • Praktijkruimte
  • Trainingen
  • Ondernemen
    • Marketing
  • Contact

Appels en peren vergelijken? Doe het digitaal!

februari 13, 2020 door Erik

Of appels met appels en peren met peren. We weten wat we willen alleen niet precies wat er allemaal op de markt is. En hoe gaan we daar in het massa aanbod van vandaag de dag achter komen?

Wacht even. Laten we voor een moment terugkomen op wat we net hebben gezegd. Weten we eigenlijk wel wat onze wensen precies zijn? Hebben we die volledig afgebakend? Zijn we in onze kieskeurigheid of juist gebrek aan kennis van zaken niet nog verder van huis geraakt?

Ja. Nee. Misschien niet. Geen idee eigenlijk. Want we hebben een nieuw apparaat nodig van Fabrikant X, aangezien alle elektronica daar vandaan komt. Merk Y heeft precies wat we zoeken, maar hiermee hebben we niks. Dus kopen we het niet. Toch?

Met dit artikel willen we niet jouw aankoop gedrag veranderen. Want waarom zou je je onderbuikgevoel moeten negeren wanneer je daar altijd al op hebt vertrouwd? We willen je enkel bewust maken van de manieren waarop je naar je perfecte aankoop kunt zoeken. Want voor de een zijn de specificaties belangrijker dan waar iets vandaan komt, of andersom. En dan moet het ook nog eens binnen je budget passen! Hoe ga je nou die aanschaf doen op een manier dat je aan al je eigen eisen voldoet?

Dat gaan we je stap voor stap uitleggen.

Wat wil je kwijt zijn?

Aan de practici onder ons die vooral op de prijs letten; heel slim! Je gaat natuurlijk niet iets kopen wat je je eigenlijk helemaal niet kunt veroorloven. Gelukkig bestaan er bij digitale winkels verschillende zoekfuncties in verschillende soorten. Eén daarvan is het kostenplaatje. Heb je een mini- en/of maximumbedrag dat je wilt uitgeven aan het type artikel dat je zoekt? Dan geef je dat eenvoudig aan om alleen de zoekresultaten binnen deze marge tevoorschijn te krijgen.

Vervolgens ga je alle verschillende modellen na om te zien wat ze allemaal kunnen. En hierop baseer je dan je keuze. Handig toch?

Op een site als Bigshopper kun je speuren door meerdere winkels. Je krijgt dan direct te zien welke shop jou de beste deals biedt!

Wat moet het kunnen?

In principe gaat dit hetzelfde als hierboven, alleen ben je dan al veel nauwkeuriger aan het zoeken. Als je een bepaalde schermgrootte voor je laptop of een resolutie voor je telefoon wilt, kun je hier gericht op selecteren. En datzelfde geldt voor vele andere specificaties, natuurlijk. Uiteindelijk maak je van je digitale longlist een shortlist waaruit je met het grootste gemak een keuze kunt maken.

Wat is je favoriete merk?

Wederom gaan we hier op precies dezelfde manier te werk. Alleen is dan het merk je eerste springplank. Vanuit hier kun je kiezen waar het gewenste product aan moet voldoen qua eigenschappen en/of kosten.

Kom je er toch niet helemaal uit? Dan kun je natuurlijk nog aan gaan kloppen bij iemand die verstand van zaken heeft.

Categorie: Financieel

Primaire Sidebar

Meest recente berichten

  • Wat is fulfilment?
  • Manieren om leerlingen te motiveren
  • De voordelen van een design thinking workshop
  • Trainingen die je naast je werk kunt volgen
  • Alles wat je nog niet wist over CE markering

Footer

Over

CoachAcademie.nl is (of wordt) we zijn net begonnen het platform met nieuws voor en door coaches.

Wil je er aan bijdragen? Neem dan contact met ons op.

Copyright 2020: CoachAcademie.nl | Alles voor Coaches