• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Coach Academie

Alles voor en door coaches

  • Praktijkruimte
  • Trainingen
  • Ondernemen
    • Marketing
  • Contact

Hoe kies je een marketingtool?

mei 17, 2019 door maike

Verdrink jij ook in het aanbod van marketingtools? Dat klinkt niet onbekend. Veel business coaches zien dat ondernemers lukraak marketingtools kiezen. Ze vragen misschien wat advies aan bekenden en klikken wat rond. In de hoop de juiste tool te kiezen. Maar vaak ontdekken ze vaak naarmate van tijd dat dit toch niet de juiste tool is.

Maar hoe kies je dan wel de beste marketingtool? Met deze tips kies jij sowieso de beste tools!

Tip 1: Breng je eisen in kaart

Bedenk eens waaraan een marketingtool moet voldoen. Wat moet de software kunnen? Welke functionaliteiten zijn belangrijk voor jouw business? Breng deze eisen samen met collega’s in kaart. Zo weet je precies welke software past bij jouw bedrijf. Dan kies je voor de beste marketingtool, die ook past bij jouw bedrijf.

Tip 2: Gebruik je meerdere marketingtools?

Het komt vaak voor dat je meerdere marketingtools gebruikt. Uiteraard wil je dat je alle tools ook met elkaar kunt gebruiken. Kun je de marketingtools met elkaar koppelen? Let hier goed op voordat je alles aanschaft.

Tip 3: Let op prijs en kwaliteit

Natuurlijk kijk jij goed naar de prijs. Een goede marketingtool is niet perse duur. Zet de functionaliteiten af tegen de prijs. Is het waard om deze prijs te betalen? En is de kwaliteit ook echt goed?

Tip 4: Test een marketingtool met een case

Vaak klikken mensen wat rond op een marketingtool, maar dit is niet testen! Gebruik een case vanuit jouw business om de marketingtool te testen. Zo weet precies of deze functionaliteiten passen bij jouw bedrijf.

Tip 5: Ga in gesprek met verkopers

Ga eens goed in gesprek met een leverancier van de marketingtool. Stel vragen zoals, hoe wordt omgegaan met eventuele security issues en hoe wordt de tool onderhouden. Zo weet je meer over de marketingtool en weet je ook of het te vertrouwen is.

Tip 6: Vraag vakgenoten eens

Vraag ook aan vakgenoten advies. Gebruiken zij deze tool ook en zijn zij tevreden? Let alleen wel op dat hun situatie niet per definitie vergelijkbaar is aan jouw situatie. Schat dus bij iedereen goed in of deze feedback waardevol is voor jou.

Tip 7: Vraag na bij marktleiders

Er zijn genoeg autoriteiten die ook marketingtools gebruiken of testen. Vraag wat zij ervan vinden, maar ook welke ervaringen zij hebben. Vergelijk deze feedback. Zijn de marktleiders het met elkaar eens of niet?
Met deze tips vind jij zeker de beste marketingtool voor jouw onderneming!

Categorie: Marketing

Primaire Sidebar

Over Coachacademie

CoachAcademie.nl is  het platform met nieuws voor en door coaches. En uiteraard ook met nieuws en informatie over het vak coaching.

Recente berichten

  • De kosten van een boekhouder: wat levert het op?
  • Wat is een transitievergoeding en hoe bereken je deze?
  • Hoe val ik als bedrijf op?
  • De verschillende soorten onderzoeken om je klant beter in beeld te krijgen.
  • Leerzame teambuilding

Footer

Over

CoachAcademie.nl is  het platform met nieuws voor en door coaches. En uiteraard ook met nieuws en informatie over het vak coaching.

Wil je er aan bijdragen? Neem dan contact met ons op.

Categorieën

  • Financieel
  • Marketing
  • Ondernemen
  • Overig
  • Praktijkruimte
  • Productiviteit
  • Trainingen

Partners van de maand

  • Op Business-Training.nl vind je alle trainingen voor organisaties en professionals.
  • Op NVO2.nl vind je alles over ontwikkelen

Copyright © 2023 · CoachAcademie.nl | Alles voor Coaches