• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Coach Academie

Alles voor en door coaches

  • Praktijkruimte
  • Trainingen
  • Ondernemen
    • Marketing
  • Contact

Wat online marketing kan betekenen voor je organisatie

augustus 31, 2019 door maike

Marketing is de basis van het succes van vele bedrijven. Marketing wordt vaak onderschat. Men denkt vaak dat de kwaliteit van een dienst of product het succes is van een bedrijf. Zonder echter de mensen te bereiken is het niet mogelijk om succesvol te worden met je bedrijf. Marketing is het begin om de massa te bereiken en om dus veel producten of diensten te verkopen. 

Wat is online marketing

Het internet is van groot belang geworden in de wereld. Het is essentieel om online actief te zijn. Het is belangrijk om de massa te bereiken. Het internet en online marketing zorgen hiervoor. Online marketing is het doen van marketing op het internet. Het kunnen advertenties zijn op het internet. Ook kan het de juiste content zijn (in de vorm van artikelen, blogs of video’s) voor de doelgroep. Het is essentieel om te zorgen voor online marketing op maat voor de doelgroep. 

Welke vormen van online marketing zijn er? 

Het is mogelijk om op verschillende vormen de doelgroep op het internet te bereiken. Laten we direct de verschillende opties geven. Het gaat hier om: 

  • Zoekmachine marketing
    Het is een vorm van marketing om hoog in de zoekmachines te komen op zoektermen welke de doelgroep gebruikt om jouw producten en diensten te kopen. Bij zoekmachine marketing wordt vaak linkbuilding ingezet. Je kan dit zien als referenties (aanbevelingen) voor jouw website. Wanneer iemand refereert naar jou ziet Google dit als een aanbeveling naar jouw website. Dit bevordert jouw ranking op een positieve manier. Uiteraard zijn er tal van factoren (minimaal 200) die jouw ranking bepalen. Zo is het niet verstandig om aan de lopende band te ranken zonder te kijken naar de bezoekersaantallen en autoriteit. Zoekmachine marketing is daarom dus te vergelijken met de Gouden Gids. Vroeger vocht men ook om gevonden te worden in de gids. Tegenwoordig gebeurt dit in Google.
  • Social media
    Het is belangrijk om Facebook, LinkedIn Twitter en Instagram niet te vergeten. Het zorgt voor de juiste marketing richting de doelgroep. 
  • Content marketing
    Gebruik artikels en video’s om de doelgroep te informeren over jouw bedrijf om contact te krijgen met jouw doelgroep. De connectie ontstaat vanuit het geven van informatie aan de potentiële klant. 

Wat is de impact? 

Uiteindelijk is het doel natuurlijk om meer klanten te krijgen. Door meer bezoekers te krijgen op de eigen website, social media kanalen en ook op andere platformen is het mogelijk om dit te realiseren. Bezoek ook Prysr.com eens.

Categorie: Marketing

Primaire Sidebar

Over Coachacademie

CoachAcademie.nl is  het platform met nieuws voor en door coaches. En uiteraard ook met nieuws en informatie over het vak coaching.

Recente berichten

  • De kosten van een boekhouder: wat levert het op?
  • Wat is een transitievergoeding en hoe bereken je deze?
  • Hoe val ik als bedrijf op?
  • De verschillende soorten onderzoeken om je klant beter in beeld te krijgen.
  • Leerzame teambuilding

Footer

Over

CoachAcademie.nl is  het platform met nieuws voor en door coaches. En uiteraard ook met nieuws en informatie over het vak coaching.

Wil je er aan bijdragen? Neem dan contact met ons op.

Categorieën

  • Financieel
  • Marketing
  • Ondernemen
  • Overig
  • Praktijkruimte
  • Productiviteit
  • Trainingen

Partners van de maand

  • Op Business-Training.nl vind je alle trainingen voor organisaties en professionals.
  • Op NVO2.nl vind je alles over ontwikkelen

Copyright © 2023 · CoachAcademie.nl | Alles voor Coaches