Coaching is afkomstig uit Amerika en sinds de jaren 80 in de 20e eeuw ongekend populair. In de afgelopen jaren hebben veel mensen de weg naar een coach gevonden. In Nederland zijn tal van coaches te vinden, maar toch zijn deze niet altijd online zichtbaar. Hun website is niet up-to-date of er is überhaupt geen website. Zonde, want online is veel te bereiken als coach. Ben je werkzaam als coach en bereik je graag nieuwe cliënten? Een effectieve website helpt jou zeker op weg.
Maak je bedrijf zichtbaar
Met een goede coachwebsite maak jij je als coach zichtbaar voor je doelgroep. Tegenwoordig is coaching online heel normaal. Jij mag daarin als coach niet achterblijven, want daarmee laat je een bron van inkomsten aan je voorbij gaan. Veel mensen weten misschien niet eens van jouw bestaan als coach af, puur omdat je online slecht of helemaal niet zichtbaar bent. In de digitale wereld waarin we nu leven, ontkom je er niet aan om als coach te investeren in een effectieve website. Daarmee maak je je zichtbaar voor nieuwe cliënten en bedrijven. Juist ook voor een coach moet de schoorsteen roken.
Werk aan interactie met je cliënten
Een geoptimaliseerde website voor een coach bevordert de interactie met je doelgroep. Zo is e-coaching ongekend populair en je kunt dit eenvoudig via je website aanbieden. Jouw cliënten kunnen daardoor elk moment van de dag met jou in contact komen. Hoe zich dat vormgeeft, is een beetje afhankelijk van hoe je e-coaching aanbiedt. Bij e-coaching per e-mail bepaal je zelf wanneer je iets terugstuurt. Bij een chat is het wel belangrijk consulten in te plannen. Klanten hoeven in ieder geval de deur niet uit om een gesprek met jou aan te gaan. Bovendien is social media onmisbaar om de band met je doelgroep nog eens extra te versterken.
Wek vertrouwen bij je doelgroep
Juist omdat jij je als coach zichtbaar maakt, investeer je in een positief imago van je bedrijf. Prospects maken op laagdrempelige wijze kennis met jouw bedrijf en jouw unieke USP’s. Daarom is het de moeite waard te investeren in een website die jou zichtbaar maakt bij je doelgroep. Je kan cliënten vragen reviews achter te laten op je website en social media kanalen. Mensen krijgen zo een indruk van wie je bent, wat je doet en wat je met een coach kan bereiken.
Een website laten maken
Ontbreekt het jou aan kennis en tijd om zelf een website te bouwen? Laat het dan over aan een online marketing bureau. Een full service online bureau werkt namelijk niet alleen aan een mooie website, maar gaat ook op onderzoek uit hoe mensen in Google bij jou uitkomen. Hoe beter jouw website aansluit op je doelgroep, hoe hoger je rankt in de zoekmachines van Google. Daarom heeft het absoluut meerwaarde om te investeren in een krachtige website voorzien van unieke content. Bovendien kan je als coach een blogpagina starten op je website. Daarmee voorzie je je doelgroep bijvoorbeeld van praktische coaching tips.
Redenen genoeg dus om te investeren in een aantrekkelijke website voor jouw coaching praktijk. Laat deze mogelijkheid niet onbenut, maar maak nog de keuze om het verschil te maken en investeer in een sprekende website die bijdraagt aan nog meer succes.